2010. május 2., vasárnap

Édesanyámnak!


Versek:
Édesanyámnak
A rengeteg jót, amit adtál.
Visszaadni, mondd, hogy tudom?
Az a sok szó, amit mondtál,
Elfeledni sosem fogom.

Köszönöm a törődésed,
gondozásod, nevelésed.
Mosolyodat, örömöd,
hogy felnevelted ezt a gyerkőcöt.

Ez a gyermek hogyan szeret?
Elmondani most nem lehet.
Beszéljenek most a sorok helyette:
Ez a gyerek anyukáját mindig nagyon szerette!

Elveszíteni téged?
Megállna az élet!
Jussanak e sorok eszedbe,
ha engem egy férfi oltárhoz vezetne.

Sok boldog Anyák-napját
kívánok neked!
Nem győzöm mondani:
"Köszönöm, hogy vagy nekem!"
Árpási Gyöngy

Mentovics Éva: Az én titkom

Megsúgok egy titkot halkan,
el ne áruld senkinek!
Kukkants be majd egyszer hozzánk,
hogyha nekem nem hiszed.

Szárnyait és angyalhaját
én láthatom, senki más,
nem lehet ő, csak egy angyal
angyal bizony, nem vitás.

Este, mikor ágyba bújok,
hozzám hajol, betakar,
mesét olvas - kettőt-hármat -
nem távozik egyhamar.

Kakaót főz, mikor reggel
felkelek az ágyamból,
az iskola kapujában
búcsúzóul átkarol,

aztán fürgén tovalebben
- s hogy ne sejtse senki meg,
angyalszárnya láthatatlan -
s embermódon elsiet.

Később, mikor otthon vagyunk,
fény rezdül a nyomában,
s újra csillan angyalhaja
ott, az esti homályban.


Édesanyám szeme

Olyan a te szemed,
Mint a nap az égen,
Őrködve kíséri
Minden kis lépésem.

Ragyogó sugarat
Szór minden utamra –
Őrködő szemedet
Felhő ne takarja.

Jóságos két szemed
Őrizőm, oltalmam:
Mint a fényes csillag
Mindig úgy csüng rajtam.

Jóságos két szemed
Könnyet ne hullasson,
Mint a fényes csillag
Mindig mosolyogjon.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése